Jau seniai kino žiūrėjimas neapsiriboja kino seansais jaukioje kino salės prieblandoje. „European Film Challenge” konkursas – kiekvieno sinefilo svajonė – kvietė ne tik mėgautis mėgstamu kinu, bet ir išbandyti kuo daugiau įvairių legalių kino žiūrėjimo platformų bei laimėti kelionę į vieną didžiausių kino renginių Europoje – tarptautinį Berlyno kino festivalį.
Gruodžio 16 d. baigėsi pirmasis kino mėgėjams skirto konkurso „European Film Challenge” etapas. Dalyvauti „European Film Challenge“ konkurse galėjo kiekvienas, legaliai pažiūrėjęs bent dešimt europietiškų filmų, užsiregistravęs svetainėje www.europeanfilmchallenge.eu ir pasidalinęs įspūdžiais socialinių tinklų „Facebook“, „Instagram“ ar „Twitter“ paskyrose su žyme #europeanfilmchallenge.
Kelionę į vasario mėnesį vyksiantį Tarptautinį Berlyno kino festivalį Lietuvoje laimėjo daugiausiai taškų surinkusi Lina Sakalauskaitė, Latvijoje – Elina Liberte, o Estijoje – Kaupo Liiv.
Lietuvoje europietiško kino iššūkį priėmė daugiau nei trys šimtai dalyvių. Visose trijose Baltijos šalyse į konkursą įsitraukė net 881 azartiškas kino mylėtojas. Iš viso buvo peržiūrėta virš penkių šimtų filmų. Lietuvoje populiariausia internetine platforma tapo e.kinopasaka.lt, festivaliu – „Scanorama“, o televizija – LRT.
Tarp konkurso dalyvių žiūrimiausiais filmais tapo naujausias ispanų kino meistro Pedro Almodóvaro darbas „Chuljeta“ (Julieta, 2016), į Provansą nukeliantis vasariškas pasakojimas „Kriaušių pyragėliai su levandomis“ (Le goût des merveilles, 2015) bei šiemet pasirodęs Kristijono Vildžiūno filmas „Senekos diena“.
Geros žinios laukia visų, nespėjusių įsijungti į pirmąjį „European Film Challenge” etapą. Jau visai netrukus bus paskelbta antrojo etapo pradžia, startuosianti sausio 17 d. Šį kartą pagrindinis prizas privers greičiau plakti kiekvieno kino mėgėjo širdį – nugalėtojo laukia kelionė į vieną svarbiausių pasaulyje kino renginių – Tarptautinį Kanų kino festivalį.
Aktyviai prisidėti prie Europos kiną populiarinančio konkurso gali ne tik kino žiūrovai – visi platesnę europietiškų filmų mylėtojų auditoriją pasiekti norintys kino platintojai kviečiami naudoti #europeanfilmchallenge žymę.
Projekto įgyvendinimui Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje skirta ES programos „Kūrybiška Europa“ MEDIA schemos „Auditorijos plėtra“ dalinė finansinė parama.